Религия

- это вера в Бога.

Религия

- всесовершенное учение, которое даровано людям Самим Господом.

Религия

является главной движущейся силой человеческой души к добру и любви.

Религия

- это знание с Небес. Оно не нуждается в дополнении или эволюции.
Религия
- совершенное понимание всего сущего с точки зрения не творения, но Творца.
Четверг, 19 Октября 2017 г.
Духовная мудрость

Прп. Лаврентий о "церквях"
Христос создал Одну Церковь (а не церкви), которую не одолеют и врата адовы. Одна только Церковь Православная Святая, Соборная и Апостольская. Другие, называющие себя церквами, это не церкви, а плевелы диавола среди пшеницы и скопища диавола.
Прп. Лаврентий Черниговский

Преп. Марк Подвижник об обличении ближних
Есть обличение <ближних> по злобе и чувству мести, и есть другое: по страху Божию и <любви к> истине.

Преп. Марк Подвижник

свт.Серафим о вере Православной
Без православной веры нет благодати, нет и истинной любви к ближним, а есть только гибельный эгоизм или только пустые слова о любви, как у еретиков и сектантов.
Свт. Серафим (Соболев) о Православии

Прп. Паисий Святогорец о гностиках
Снова определенные «гностики» станут пеленать своих духовных чад как младенцев, как бы для того, чтобы не унывали: «Не имеет значения, это ничего, достаточно внутренне веровать», – в то время, как видим апостола Петра, который внешне отрекся от Христа.
Прп. Паисий Святогорец о печати антихриста

сщмч. Григорий (Лебедев) об апостасии
Если вы из дела Христова выкидываете, в силу своего маловерия и рассудочности, борьбу с дьяволом и победу над ним, то вы уничтожаете силу христианства. Вы низводите тогда Христа на роль возвышенного моралиста, учившего добру и только. И если вы в свою жизнь, как христиане, не введете борьбу с дьяволом, то вы – мертвецы в христианстве. Оно вам ничего не дает, и будете вы холодные, пустые, сонные, скучные, ничего не получающие от Христа и Церкви.
Сщмч. Григорий (Лебедев) об апостасии

В кулуарах

Наш народ Самим Богом закален: Мозаика русской мысли от В.Н. Крупина
...И спокойно так говорит и ничего не боится: «Я верю в Бога». – «Но это его дело». – «Нет, парни, нет. Это такой человек золотой, да вы же его знаете, приезжал. Последнее отдаст. Слова плохого от него не услышишь. Любому поможет». – «И что?» — «А то! Если такой человек верит в Бога – значит, в Бога...

Вертикаль власти для антихриста: Банки, цифровая экономика, терроризм и мировой порядок
Как они управляют нами? В чём их цель? Какой лидер является главным противником планетарной закулисы – российский, китайский или американский? Видна ли закулисная рука в событиях на Украине и мусульманском терроризме? Почему неприкосновенен Чубайс? На эти вопросы отвечают экономист Валентин Катасонов...

Как отличить веру истинную от язычества: Паранормальные способности как диагноз
Многие люди задаются вопросом, а как узнать – истинная вера Православная или нет? Может все это – обман, и настоящим путем, например, является индуизм или буддизм, или еще какой-нибудь "путь воина" или сталкер, описанный Кастанедой....

Документы
читать дальше...

Корреспонденция
читать дальше...



Молитвенное последование с каноном о грехе убийства чад во утробе: Церкви позволено молиться о прекращении абортов на русской земле (ТЕКСТ полностью) 08.01.2017
Молитвенное последование с каноном о грехе убийства чад во утробе: Церкви позволено молиться о прекращении абортов на русской земле (ТЕКСТ полностью)
Священный Синод на заседании 27 декабря 2016 года (журнал № 128) утвердил «Молитвенное последование с каноном покаянным о грехе убийства чад во утробе (аборте)».

Теперь по всем храмам должна возноситься покаянная молитва о прекращении на русской земле этой кровавой беды! (см.: ссылки)

Скачивайте текст, несите настоятелям, просите отслужить молебен с покаянным каноном на 11 января, в день памяти 14 000 Вифлеемских младенцев, или другой удобный день.

Хотя «Молитвенное последование» утверждено для келейного употребления, но в Требнике есть чин «Общего молебна», который совершается «по насущной потребности». В данном случае, 11 января, аще изволит настоятель, необходимо включить в него покаянный канон и Евангелие от Матфея, зач.4 (все это чином общего молебна предусмотрено).



ПОСЛЕДОВАНИЕ МОЛЕБНОГО ПЕНИЯ
о прощении греха детоубийства
Составлено на основании утвержденного Священным Синодом 27.12.2016 г.
«Молитвенного последования с каноном покаянным о грехе убийства чад во утробе (аборте)»,
а также уставного чина молебного пения (см. Приложение),
с добавлением чтений Апостола и Евангелия из Службы
св. мученикам Вифлеемским младенцам (прп. Андрея Критского) и сугубой покаянной ектении


Иерей
: Благословен Бог наш:
Лик (чтец)
: Царю Небесный: Трисвятое по Отче наш:
Тропари, глас 6:
    Помилуй нас, Господи, помилуй нас,/ всякаго бо ответа недоумеюще,/ сию Ти молитву, яко Владыце,/ грешнии, приносим: помилуй нас.
    Слава: Господи, помилуй нас,/ на Тя бо уповахом,/ не прогневайся на ны зело,/ ниже помяни беззаконий наших,/ но призри и ныне, яко Благоутробен,/ и избави ны от враг наших,/ Ты бо еси Бог наш/ и мы, людие Твои,/ вси дела руку Твоею/ и имя Твое призываем.
    И ныне: Милосердия двери отверзи нам,/ Благословенная Богородице,/ надеющиися на Тя, да не погибнем,/ но да избавимся Тобою от бед,/ Ты бо еси спасение рода христианскаго.
Господи, помилуй, 12 раз. Слава, и ныне:
Приидите, поклонимся:
Псалом 50:
Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды.
Глас 4: Бог Господь, и явися нам, благословен Грядый во имя Господне:
Таже тропарь, глас 4:
    Иисусу рождшуся в Вифлееме Иудейстем,/ Иудейская держава упразднися./ Да играют младенцы, за Христа закалаеми,/ Иудея да рыдает:/ глас бо слышан бысть в Раме,/ Рахиль, плачущи, рыдает по чадех своих,/ младенцы бо избив, Ирод пребеззаконный/ Иудею насыщая неповинныя крове;/ и земля убо червленяшеся кровьми младенцев,/ от язык же Церковь таинственне очищается/ и в красоту одеяется./ Прииде Истина,/ Бог явися в сени седящим,/ от Девы родивыйся, во еже спасти нас.
    Слава, глас тойже: Не отрини до конца согрешшыя люди Твоя, Владыко, ниже отстави милости и щедроты Твоя от нас, но яко бездна сый щедрот, и милосердия пучина, приими мольбы наша, и избави нас от належащия беды и нужды, Един бо еси благоуветлив.
    И ныне: К Богородице прилежно ныне притецем,/ грешнии и смиреннии, и припадем,/ в покаянии зовуще из глубины души:/ Владычице, помози, на ны милосердовавши;/ потщися, погибаем от множества прегрешений;/ не отврати Твоя рабы тщи:/ Тя бо и едину надежду имамы.
Канон покаянный
о грехе чадоубийства, глас 6
Песнь 1
    Ирмо́с: Яко по суху пешешествовав Израиль,/ по бездне стопами,/ гонителя фараона/ видя потопляема,/ Богу победную песнь поим, вопияше.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Ныне приступих аз, грешный(ая) и обремененный(ая) грехом детоубийства, к Тебе, Владыце и Богу моему;/ не смею же взирати на небо, токмо молюся, глаголя:/ даждь ми, Господи, ум,/ да плачуся дел моих горько.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
О, горе мне грешному(ей)!/ Паче всех человек окаянен есмь,/ покаяния несть во мне;/ даждь ми, Господи, слезы,/ да плачуся дел моих горько.
    Слава: Безумне, окаянне человече,/ в нерадении о покаянии время губиши;/ помысли житие твое и обратися ко Господу Богу,/ и плачися о делех твоих горько.
    И ныне: Мати Божия Пречистая,/ воззри на мя, грешнаго(ую), и от сети диаволи избави мя,/ и на путь покаяния настави мя,/ да плачуся дел моих горько.
Песнь 3
    Ирмо́с: Несть свят,/ якоже Ты, Господи Боже мой,/ вознесый рог верных Твоих, Блаже,/ и утвердивый нас на камени/ исповедания Твоего.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Внегда поставлени будут престоли на судищи страшнем,/ тогда всех человек дела обличатся;/ горе тамо будет мне, грешному(ей), в муку отсылаемому(ей);/ и то ведущи, душе моя, покайся от злых дел твоих.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Праведницы возрадуются, а грешнии восплачутся,/ тогда никтоже возможет помощи нам,/ но дела наша осудят нас,/ темже прежде конца покайся от злых дел твоих.
    Слава: Увы мне великогрешному(ей),/ иже(яже) делы и мысльми осквернився(шися),/ ни капли слез имею от жестосердия;/ ныне возникни от земли, душе моя,/ и покайся от злых дел твоих.
    И ныне: Се, взывает, Госпоже, Сын Твой, и поучает нас на доброе,/ аз же, грешный(ая), добра всегда бегаю;/ но Ты, Милостивая, помилуй мя,/ да покаюся от злых моих дел.
Седален, глас 6:
Помышляю день страшный и плачуся деяний моих лукавых:/ како отвещаю Безсмертному Царю,/ или коим дерзновением воззрю на Судию, блудный(ая) аз?/ Благоутробный Отче, Сыне Единородный и Душе Святый, помилуй мя.
    Слава, и ныне, Богородичен:
Связан(а) многими ныне пленицами грехов/ и содержим(а) лютыми страстьми и бедами,/ к Тебе прибегаю, моему спасению, и вопию:/ помози ми, Дево, Мати Божия.
Песнь 4
   Ирмо́с: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ честная Церковь/ боголепно поет, взывающи,/ от смысла чиста, о Господе празднующи.
   Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Широк путь зде и угодный сласти творити,/ но горько будет в последний день,/ егда душа от тела разлучатися будет;/ блюдися от сих, человече, Царствия ради Божия.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Почто похоть и блуд безумне твориши,/ сластьми мира сего пленяешися,/ любовь родительску попираеши/ и свое беззащитное чадо убиваеши?/ Покайся убо, душе моя, Царствия ради Божия.
    Слава: О, безумный человече,/ доколе углебаеши, яко пчела, собирающи богатство твое?/ Вскоре бо погибнет, яко прах и пепел,/ но более взыщи Царствия Божия.
    И ныне: Богородице, помилуй мя, грешнаго(ую),/ и в добродетели укрепи,/ и соблюди мя, да наглая смерть не похитит мя, неготоваго(ую),/ и доведи мя, Дево, Царствия Божия.
Песнь 5
    Ирмо́с: Божиим светом Твоим, Блаже,/ утренюющих Ти души любовию озари, молюся,/ Тя ведети, Слове Божий,/ истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Воспомяни грехи твоя, окаянный человече,/ како себялюбие, сребролюбие, жестокосердие и похоть чадоубийцею соделаша тя./ Душе моя грешная, того ли восхотела еси?
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Трепещут ми уди, всеми бо сотворих вину:/ очима взираяй, ушима слышай,/ языком злая глаголяй,/ всего себе геенне предаяй;/ душе моя грешная, сего ли восхотела еси?
    Слава: Блудника и разбойника кающася приял еси, Спасе,/ аз же един(а) леностию греховною отягчихся/ и злым делом поработихся,/ душе моя грешная, сего ли восхотела еси?
    И ныне: Дивная и скорая Помощнице всем человеком, Мати Божия,/ помози мне, недостойному(ей),/ душа бо моя грешная того восхоте.
Песнь 6
    Ирмо́с: Житейское море,/ воздвизаемое зря напастей бурею,/ к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти:/ возведи от тли живот мой,/ Многомилостиве.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Житие на земли блудно пожих и душу во тьму предах,/ ныне убо молю Тя, Милостивый Владыко,/ свободи мя от работы человекоубийцы диавола/ и даждь ми разум творити волю Твою.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Кому уподобилася еси, душе моя?/ Каину окаянному первому убийце и Ироду беззаконному детоубийце./ Но Ты, Господи, исторгни мя от греха сего/ и даждь ми сердце творити заповеди Твоя.
    Слава: Воспряни, окаянный человече, к Богу, воспомянув своя согрешения,/ припадая ко Творцу, слезя и стеня,/ Той же, яко милосерд, даст ти ум знати волю Свою.
    И ныне: Богородице Дево,/ от видимаго и невидимаго зла сохрани мя, Пречистая,/ и приими молитвы моя, и донеси я Сыну Твоему,/ да даст ми ум творити волю Его.
Кондак, глас 6:
Душе моя, почто грехами богатееши,/ почто волю диаволю твориши,/ в чесом надежду полагаеши?/ Престани от сих и обратися к Богу с плачем, зовущи:/ милосерде Господи, помилуй мя, грешнаго(ую).
Икос:
Помысли, душе моя, горький час смерти/ и страшный суд Творца твоего и Бога,/ Ангели бо грознии поймут тя, душе,/ и в вечный огнь введут./ Убо прежде смерти покайся, вопиющи:/ Господи, помилуй мя, грешнаго(ую).
Священник: Паки и паки миром Господу помолимся:
Заступи, спаси, помилуй:
Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную:
Таже молитва: Господи Боже наш, покаянием оставление человеком даровавый и во образ познания грехов и исповедания пророка Давида покаяние к прощению показавый, Сам Владыко, во многая ны и великая впадшия согрешения, помилуй по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззакония наша: яко Тебе согрешихом, Господи, безвестная и тайная сердца человеческаго ведущему, и Единому имущему власть оставляти грехи. Сердце же чисто создав в нас, и Духом Владычним утвердив нас, и радость спасения Твоего сказав нам, не отрини нас от Лица Твоего: но благоволи яко Благ и Человеколюбец, даже до последнего нашего издыхания, приносити Тебе жертву правды, и возношение во святых Твоих жертвенницех.
Ты бо еси Царь мира и Спас душ наших: и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
По возгласе: Вонмем, Премудрость, вонмем.
Прокимен, глас 6: Хвалите, отроцы, Господа, хвалите имя Господне.
Стих: Вселяя неплодовь в дом, матерь, о чадех веселящуся.
Премудрость.
Апостол: Рим. зач. 93
Аллилуия, глас 5: Пролияша кровь их, яко воду.
Евангелие: Матф, зач. 4
По Евангелии стихира, глас 1: Пречистому Твоему Рождеству, Христе Боже, первая жертва бысть младенцы: Ирод бо яти Тя, неятаго, восхотев, не позна, мученический приводя Тебе лик. Темже Тя молим, вочеловечшагося, спасти души наша.
Слава и ныне, глас 6:
    Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся: Твои бо есмы раби, да не постыдимся.
Песнь 7
    Ирмо́с: Росодательну убо пещь/ содела Ангел/ преподобным отроком,/ халдеи же опаляющее/ веление Божие, мучителя увеща вопити:/ благословен еси, Боже отец наших.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Не надейся, душе моя, на тленное богатство и на неправедное собрание,/ вся бо сия не веси кому оставиши, но возопий:/ помилуй мя, Христе Боже, в чадоубийстве повиннаго(ую).
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Не уповай, душе моя, на телесное здравие и на скоромимоходящую красоту,/ видиши бо, яко сильнии и младии умирают, но возопий:/ помилуй мя, Христе Боже, чадоубийцу сквернаго(ую).
    Слава: Воспомяни, душе моя, вечное житие, Царство Небесное, уготованное святым,/ и тьму кромешную и гнев Божий злым, и возопий:/ помилуй мя, Христе Боже, тяжко согрешившаго(ую).
    И ныне: Припади, душе моя, к Божией Матери и помолися Той,/ есть бо скорая Помощница кающимся,/ умолит Сына Христа Бога/ и помилует мя, покаяние приносящаго(ую).
Песнь 8
   Ирмо́с: Из пламене преподобным росу источил еси/ и праведнаго жертву водою попалил еси,/ вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети./ Тя превозносим во вся веки.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Како не имам плакатися, егда помышляю о содеянном мною,/ вем бо зол моих множество, детоубийца сый(сущи)./ Что убо чаю, и на что надеюся?/ Токмо даждь ми, Господи, прежде конца покаяние.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
О, Господи, жизни Подателю!/ За многая Твоя блага воздах Тебе злом, окаянный(ая),/ отвергох пренебесный дар жизни/ и дарованная Тобою чада погубих,/ но во смирении молю:/ даждь мне, Господи, прежде конца покаяние.
    Слава: Верую, яко приидеши судити живых и мертвых,/ и вси во своем чину станут,/ старии и младии, владыки и князи, девы и священницы./ Где обрящуся аз?/ Сего ради вопию:/ даждь ми, Господи, прежде конца покаяние.
    И ныне: Пречистая Богородице,/ приими недостойную молитву мою/ и сохрани мя от наглыя смерти,/ и даруй ми прежде конца покаяние.
Песнь 9
    Ирмо́с: Бога/ человеком невозможно видети,/ на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати,/ Тобою же, Всечистая, явися человеком/ Слово Воплощенно, Егоже величающе,/ с Небесными вои Тя ублажаем.
   Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Ныне к вам прибегаю, Ангели, Архангели и вся небесныя силы, у Престола Божия стоящии,/ молитеся ко Творцу своему,/ да избавит душу мою от муки вечныя.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Ныне плачуся к вам, святии патриарси, царие и пророцы,/ апостоли и святителие и вси избраннии Христовы,/ помозите ми на Суде,/ да спасет душу мою от силы вражия.
    Слава: Ныне к вам воздежу руце, святии мученицы,/ пустынницы, девственницы, праведницы и вси святии,/ молящиися ко Господу за весь мир,/ да помилует мя в час смерти моея.
    И ныне: Мати Божия, помози ми, на Тя сильне надеющемуся(ейся),/ умоли Сына Твоего, да очистит мя от тяжкаго греха детоубийства/ и покаяния моего ради дарует прощение,/ егда сядет судяй живых и мертвых, аминь.
Таже: Достойно есть: Трисвятое по Отче наш:
И тропарь, глас 1:
    Объятия Отча отверсти ми потщися,/ блудно мое иждих житие,/ на богатство неиждеваемое взираяй щедрот Твоих, Спасе,/ ныне обнищавшее мое да не презриши сердце./ Тебе бо, Господи, умилением зову:/ согреших на Небо и пред Тобою.
    Слава, и ныне, Богородичен: Упование христиан, Пресвятая Дево,/ Егоже родила еси Бога паче ума же и слова,/ непрестанно моли с горними силами,/ дати оставление грехов нам всем,/ и исправление жития, верою и любовию присно Тя чтущим.
Ектения сугубая: Помилуй нас, Боже:
Прилагает и сия:
+ Еще молимся Господу Богу нашему о еже призрети на стенание, слезы и вопль людей Своих и видев озлобление, нищету и смирение наше, милостиву быти и отвратити от нас весь гнев Свой, праведно движимый на ны, и помиловати нас.
+ Согрешихом и беззаконновахом, и сего ради праведный Твой гнев постиже нас, Господи Боже наш, и сень смертная обыде нас, и ко адовым вратом приближихомся; но к Тебе Богу нашему в болезни нашей умильно вопием: пощади, пощади люди Твоя, и не погуби до конца, смиренно молим Ти ся, услыши и помилуй.
+ Паче всех согрешихом Тебе и беззаконновахом, Владыко, и аще покаяния не стяжахом, предложение наше вместо покаяния приими, и на милость преложися, молим Ти ся, скоро услыши и помилуй.
+ Еще молимся о зачатых младенцах, да избавитися им от скверноубийства; рожденным, крещенным и спасенным быти, и о приведении народа нашего к покаянию за пролитие невинной крови их, Господи, услыши и помилуй.
+ Господи, да не яростию Твоею обличиши нас, ниже гневом Твоим накажеши нас, грешных и недостойных раб Твоих, пренебесный дар жизни отвергших, посланных от Тебе чад погубивших и душу свою во тьму ада предавших, но якоже разбойника на кресте помиловал еси, тако и наше покаяние приими, Всемилостивый Спасе, молим Ти ся, услыши и помилуй.
+ Якоже древле посещением гневным разорил еси кровавые приношения народа бездушному Ваалу, тако и ныне, Владыко Пресвятый, простри руку Твою на неключимых рабов Твоих, идолам гордыни и благополучия зачатых младенцев своих заколающих, вразуми их, просвети и силою Святаго Твоего Духа к покаянию приведи, молим Ти ся, Господи, скоро услыши и милостивно помилуй.
+ Еще молимся о неразумных братьях, сестрах и чадех наших, в блуде живущих, страстем служащих, и в безумии в жертву дьяволу зачатых младенцев своих приносящих, о еже просветити и вразумити их благодатию Духа Святаго, Господи, услыши и помилуй.
+ Якоже блудницу, у ног Твоих зельне плачущую от погибели восставил еси, тако и нас, грешных, волею или неволею в чадоубийство впавших прости, в сокрушении сердечном к Тебе припадаем, Господи, услыши и помилуй.
Иерей: Услыши ны, Боже:
По возгласе: Ко Господу, со умилением сердец, колена преклоньше, помолимся:
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Иерей же чтет молитву:
    Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, Источниче жизни и безсмертия, пришедый в мир грешныя спасти! Призри на нас, недостойных рабов Твоих, выю сердца и телесе пред величеством славы Твоея приклоняющих, согрешихом бо, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, но, на щедроты Твоя и милость Твою уповающе, со слезами молим: Благоутробне и Всемилостиве Господи, прости и помилуй нас, любовь Твою отвергших, закон Евангельский поправших, страстьми ум свой ослепивших, чад своих в безумии убивших, иных к сему смертному греху подвигших или преступному их намерению не возбранивших.
    Вемы, Господи, яко достойны есмы огня геенскаго и вечныя муки, но имамы и человеколюбия Твоего образы: разбойника, мытаря, блудницу, блуднаго сына, иже покаянием отверзение дверей Царствия Небеснаго и помилование улучивших. Темже ко множеству щедрот Твоих взываем: приими искреннее раскаяние наше и сердце, оскверненное безмерными грехами, человеколюбне очисти.
    Призри, Всесильне Господи, на люди Твоя, вразуми братий и сестер наших, творящих беззакония; возсияй истиною Твоею в сердцах заблудших и во тьме пребывающих, загради уста нечестивая и лукавая, детоубийство проповедующая; просвети разум матерей, чад своих во чреве своем умерщвляющих; удержи руку врача-детоубийцы всесильною десницею Твоею; пресеки творимое кровавое беззаконие.
    О, многомилостиве и долготерпеливе Господи! Молитвами Пречистыя Твоея Матере, Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, и всех святых, наипаче ходатайством святых мучеников младенцев, в Вифлееме от Ирода убиенных, даруй нам время на покаяние, яко да, по заповедем Твоим поживше, настоящих зол и будущих вечных мук свободимся и со благою надеждою и истинным уверением к тамошнему миру пойдем, прославляюще Безначальнаго Твоего Отца, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Премудрость: Пресвятая Богородице, спаси нас:
Отпуст.
Величание: Величаем, величаем вас, святии мученицы Вифлеемстии, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.



ПРИЛОЖЕНИЕ
Литургика: Таинства и обряды.
Гермоген Шиманский
Глава XI. Молебен
• § 1. О молитвословиях и молебном пении на разные случаи («на всяку потребу»)
    В таинствах Церковь сообщает своим членам благодатные дары для совершения спасения в их земной жизни. В жизни христиан могут быть различные потребности и нужды. Церковь и в этих случаях не оставляет христиан без своего особенного заступления, наставления и освящения. На всякую потребу она отвечает молитвою и благословением. Когда постигают нас житейские скорби и болезни, когда угрожают нам враги видимые и невидимые, когда тревожат нас соблазны мира или, наоборот, когда мы удостаиваемся особых милостей и благодеяний Божиих, – для всех таких случаев существует особый вид частного богослужения «на всяку потребу», на котором воссылаются Богу и Его угодникам или прошения о ниспослании потребной милости, или благодарение за дарованные блага. Формами такого богослужения служат особые молитвословия и молебные пения. Молебен – это богослужение, совершаемое по особой какой-либо нужде, общественной или частной. Молебны выделились из древних общественных молений, при которых возносились и с которыми соединялись частные моления верующих о своих собственных нуждах. После прекращения гонений на христиан и с умножением числа верующих общие моления по частным потребностям христиан мало-помалу выделились из общественных молитвословий и составили особые чины молебнов и молитв на разную потребу. Те и другие в настоящее время изложены в Требнике, в Книге молебных пений и особых книжках. В книге «Последование молебных пений» содержатся молебные пения или просто молебны, по своему составу представляющие из себя сокращенное утреннее богослужение, приспособленное к нуждам лиц, для которых оно совершается. Молебны на разные случаи помещены также и в Большом Требнике. Молебны совершаются в храмах или в частных домах. По способу совершения молебные пения различаются двух видов: одни с пением канона и чтением Евангелия (иногда и с акафистом), другие – без канона, а некоторые и без чтения Евангелия. С каноном совершаются следующие молебные пения: во время бездождия, во время безведрия, по случаю наводнения, «во время губительнаго поветрия и смертоносныя заразы». Без канона совершаются: молебное пение на новый год, при начатии учения отроков, о недужных, о получении всякого прошения, чин благословения в путешествие, хотящим по водам плыти и др. Без канона и без Евангелия совершается молебен святому великомученику Феодору Тирону в пятницу 1-й седмицы Великого поста и др.
    Молебное пение начинается возгласом или вечерни, или утрени («Слава Святей...»), или литургии. После возгласа поется «Царю Небесный», а от Пасхи до Вознесения – «Христос воскресе» (трижды), читается Трисвятое по Отче наш и затем псалом, избранный соответственно цели моления. Далее произносится великая ектения с приложением соответствующих прошений. Затем поются «Бог Господь» и тропари. Читается 50-й псалом и поется канон. Припевы к тропарям канона обычно указываются на ряду. После 3-й песни бывает сугубая ектения: «Помилуй нас, Боже». После 6-й песни произносится малая ектения и читается Евангелие, предваряемое прокимном и соответствующими молитвословиями; в некоторых молебнах пред Евангелием читается и Апостол. Иногда после 6-й песни перед чтением Евангелия читается акафист. Канон оканчивается пением «Достойно есть» или, в праздник, – ирмосом 9-й песни канона праздника. После чтения Трисвятого по Отче наш – поется тропарь и произносится сугубая ектения и особая молитва, приспособленная к предмету моления или благодарения (молитва иногда читается с коленопреклонением). После молитвы бывает отпуст, который священник произносит с крестом в руках.
• § 2. Чин общего молебна Спасителю, Божией Матери и святому
Схема общего молебна Спасителю, Божией Матери и святым такая же, как и молебных пений с каноном, помещаемых в «Книге молебных пений». Но вместо канона поются запевы, заменяющие собой ирмосы и тропари канона.
   Священник (возглас): Благословен Бог наш... Хор: Аминь. Царю Небесный... Чтец: Трисвятое по Отче наш. Господи помилуй (12 раз). Приидите, поклонимся (трижды) и 142-й псалом. Слава и ныне. Аллилуиа (трижды). Диакон: Бог Господь... И поются тропари (смотря по молебну) и Богородичен 1-й – по гласу последнего тропаря. Чтец: 50-й псалом. После чего священнослужители поют группу запевов (повторяемых хором): «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе» или «Пресвятая Богородице, спаси нас» или «Святый... моли Бога о нас» (смотря по молебну). Затем: «Слава». – Хор: «И ныне». Каждая такая группа запевов соответствует одной песни канона, и поют их по числу песней в каноне (ирмосы не поются). По 3-й и по 6-й песни поется катавасия: «Избави от бед» (если молебен Спасителю) или «Спаси от бед» (если Богородице), или: «Моли Бога о нас» (если святому). Затем: «Призри благосердием, Всепетая Богородице». После 3-й песни – сокращенная сугубая ектения. По 6-й песни – малая ектения, прокимен и Евангелие. По 9-й песни вместо катавасии – Достойно есть, а в двунадесятый праздник – задостойник. Чтец: Трисвятое по Отче наш. Хор: Тропарь или кондак. Затем произносится сугубая ектения – «Помилуй нас, Боже...». После ектении произносится возглас: «Услыши ны, Боже» и читается молитва Спасителю или Божией Матери, или святому, смотря по молебну. Затем: «Премудрость. Пресвятая Богородице, спаси нас», и проч. И бывает отпуст, на котором поминаются святые, которым пелся молебен.
• § 5. Прошения на ектениях на общем молебне
На сугубой ектении (прошения общие): Еще молимся Тебе, Господу Богу нашему, еже услышатися гласу моления нашего и молитве, и помиловати рабов Твоих (имена) благодатию и щедротами Твоими, и исполнити вся прошения их, и простити им вся согрешения вольная и невольная; благоприятным же быти мольбам и милостыням их пред Престолом Владычествия Твоего, и покрыти их от враг видимых и невидимых, от всякия напасти, беды и скорби, и недугов избавити, подати здравие с долгоденствием; рцем вси: Господи, скоро услыши и милостивно помилуй. Призри, Владыко Человеколюбче, милостивным Твоим оком на рабы Твоя (имена) и услыши моления наша с верою приносимая, яко Сам рекл еси: «Вся елика молящеся просите, веруйте, яко приимете, и будет вам», и паки: «Просите, и дастся вам». Сего ради и мы, аще и недостойнии, уповающе на милость Твою, просим: подаждь благость Твою рабом Твоим (имена), и исполни благая желания их, мирно же и тихо в здравии и долгоденствии их соблюди, рцем вси: Господи, скоро услыши и милостивно помилуй.
   По потребе прилагают и из сих прошений:
- Ангела Твоего, Всемилостиве Господи, хранителя душ и телес рабов Твоих сих, сохраняюща и от всех видимых и невидимых врагов покрывающа, – посли, силою же Твоею Божественною от всякия скорби, беды, нужды, недуга и смертоносныя раны избавляюща, молим Ти ся, Всемогий Владыко, услыши и милостивно помилуй.
- О еже утолити в нас вся вражды и нестроения, подати же мир и нелицемерную любовь, благочинное же строение и добродетельное житие, молим Ти ся, Всеблагий Господи, услыши и помилуй.
- О еже не помянута безчисленная беззакония и лукавая наша деяния в минувшая лета жизни нашея, и не воздати нам по делом нашим, но в милости и щедротах помянути нас, молим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй.
- О еже помянути Церковь Святую Свою, и укрепити, утвердити же, разширити и умирити ю, и невредиму адовы враты и всеми наветы видимых и невидимых врагов непреобориму во веки соблюсти, молим Ти ся, Вседержавный Владыко, услыши и помилуй.
- О еже избавити Церковь Святую Свою и всех нас от всякия скорби, беды, гнева и нужды, и от всех врагов видимых и невидимых, здравием же и долгоденствием и миром, и Ангелов Своих ополчением верных Своих всегда оградити, Господу помолимся.
- О еже и ныне послушати глас моления нас, недостойных рабов Своих, и добрая намерения и желания верных Своих во благое всегда исполнити, и всегда, яко Щедр, благодеяти нам в Церкви Своей Святей, и всякому верному Своему рабу прошения даровати, Господу помолимся.
   На мирной ектении прошения покаянные:
- О еже отвратити от нас весь гнев Свой, праведно на ны грех ради наших движимый, и милостивну и благоуветливу быти нам недостойным, Господу помолимся.
- О еже благоприятным быти молениям нашим, и простити нам и всем людем Своим вся прегрешения вольная и невольная, в мимошедшия дни и лета зле нами содеянная, Господу помолимся.
- О еже отгнати от нас вся душетленная страсти и растленныя обычаи; страх же Свой Божественный всадити в сердца наша, ко исполнению всех заповедей Его, Господу помолимся.
- О еже обновити дух правый во утробах наших и укрепити нас в православней вере, и спешных к деланию добрых дел и исполнению всех заповедей Его сотворити, Господу помолимся.
- О еже не помянути беззаконий и соблазнов нас, грешных и недостойных рабов Своих, но милостивно очистити грехи наша, и отвратити гнев Свой, праведно движимый на ны, Господу помолимся.
- О еже не внити в суд с рабы Своими, и не назрити беззакония наша, но очистити я (их), и милостиву быти, и пощадити люди согрешшия, Господу помолимся.
- О еже помянути щедроты и милости Своя, яко от века суть, грехов же юности и неведения нашего не помянути, и помиловати нас, Господу помолимся.
- О еже милостивно продолжити рабом Своим покаяния время, и не безгодно яко неплодную смоковницу посещи, но благосердием окопати, и милосердия росою напоити, плодов покаяния и обращения нашего человеколюбне еще ожидая, Господу помолимся.
- О еже искоренити вся зависти, рвения, гневы и братоненавидения и вся прочая страсти в нас обретающияся, из нихже истекают вся раздоры и нестроения, Господу помолимся.
- О еже услышати молитву нашу и моление наше внушити, и слез наших не премолчати, но ослабити нам и милостивно помиловати, Господу помолимся.
   На Бог Господь тропари покаянные, глас 2: Призри милостивно, Боже, на люди согрешшия, и не презри в покаянии к Тебе припадающих, но яко Благ помилуй, и вскоре праведнаго Твоего избави прещения, молитвами Богородицы, едине Человеколюбче. Слава, глас тойже: Не отрини до конца согрешшыя люди Твоя, Владыко, ниже отстави милости и щедроты Твоя от нас, но яко бездна сый щедрот, и милосердия пучина, приими мольбы наша, и избави нас от належащия беды и нужды, Един бо еси благоуветлив. И ныне, Богородичен: Скорая миру помощнице, Дево Богородице, Твоего предстательства и крепкаго заступления усердно просим, умилосердися на скорбящия люди и умоли Милостиваго Сына Твоего и Бога, от належащия нас избавити беды и праведнаго Своего прещения, едина в женах Благословенная.
   На сугубой ектении – прошения покаянные:
- Еще молимся Господу Богу нашему о еже призрети на стенание, слезы и вопль людей Своих и видев озлобление, нищету и смирение наше, милостиву быти и отвратити от нас весь гнев Свой, праведно движимый на ны, и помиловати нас.
- Согрешихом и беззаконновахом, и сего ради праведный Твой гнев постиже нас, Господи Боже наш, и сень смертная обыде нас, и ко адовым вратом приближихомся; но к Тебе Богу нашему в болезни нашей умильно вопием: пощади, пощади люди Твоя, и не погуби до конца, смиренно молим Ти ся, услыши и помилуй.
- Паче всех согрешихом Тебе и беззаконновахом, Владыко, и аще покаяния не стяжахом, предложение наше вместо покаяния приими, и на милость преложися, молим Ти ся, скоро услыши и помилуй.


По материалам: АНО «За жизнь»
http://www.prolife-fest.ru/users/kolomna-zhizn-moleben/

<-назад в раздел

Видео



Документы

Сердце Христианской веры: Архим. Серафим (Алексиев) о святоотеческом трактате догмата об Искупления

...К сожалению, размытие догмата Искупления вообще характерно для современного богословия – известный священник из Одессы, кандидат богословия протоиерей Георгий Городенцев называет его «симптомом болезни иудейства, вирус которой пытаются привить Русскому Православию»...


Православие в нем не нуждается: Итоговый документ конференции по обсуждению проекта нового «Катехизиса РПЦ»

Как мы сообщали, 8 октября 2017 г. в Москве состоялась богословско-практическая конференция по обсуждению проекта нового «Катехизиса Русской Православной Церкви» с участием православного клира, общественных деятелей и простого народа, в результате которой был принят и отослан в распоряжение Синодальной...


Наличные деньги – единственные законные: Обращение об отказе от получения зарплаты по электронной карте

В связи с общей тенденцией навязывания государству цифровой экономики и внедрения на этой основе безналичной формы оплаты труда, а также наделения банков правительственными функциями, публикуем форму обращения об отказе выдачи зарплаты «живыми» деньгами.


<<      
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Фотогалерея
Полезно почитать

Царское просвещение для возрождения: Беседа с директором православно-патриотического издательства «Царское Дело» С.И. Астаховым

...Одно из таких плодотворных начинаний, у истоков которого стоял приснопамятный владыка Иоанн (Снычев), – уникальное издательство «Царское Дело», книги которого давно стали любимым чтением многих верующих. Милостью Божией, побывав в Санкт-Петербурге, мы познакомились и побеседовали с его директором...


Вся подземная рать выходит на арену: Ситуация с «Матильдой» показывает, что мы живем в богоборческом обществе

Пророчества преподобного аввы Антония Великого, блаженного Андрея, Христа ради юродивого и преподобного Серафима Вырицкого исполняются на наших глазах. Еще в начале 30-х годов прошлого века великий вырицкий подвижник, преподобный и богоносный отец наш Серафим Вырицкий чудотворец говорил ближним и духовным...


«Русская песня – это мудрость»: Беседа с «певицей Святой Руси» Ириной Леоновой, преподавателем МГИК (+ВИДЕО песен)

...Недавно мы открыли для себя «певицу Святой Руси», творческого человека, работающего в жанре Русской народной песни. Ирина Николаевна – лауреат всероссийских и международных конкурсов и фестивалей, доцент, старший преподаватель Московского государственного института культуры. Встреча с ней подарила...



Rambler's Top100