Религия

- это вера в Бога.

Религия

- всесовершенное учение, которое даровано людям Самим Господом.

Религия

является главной движущейся силой человеческой души к добру и любви.

Религия

- это знание с Небес. Оно не нуждается в дополнении или эволюции.
Религия
- совершенное понимание всего сущего с точки зрения не творения, но Творца.
Суббота, 29 Апреля 2017 г.
Духовная мудрость

Свт.Игнатий об узком пути
Всегда немногие, весьма немногие, шествовали по узкому пути. В последние дни мира этот путь до крайности опустеет.
Свт. Игнатий (Брянчанинов)

Прот. Николай Гурьянов
Россия не поднимется, пока не осознает, кто был наш Русский Царь Николай... Господь не дарует России нового Царя, пока не покаемся искренно за то, что допустили иноверцам очернить и ритуально умучить Царскую Семью... Должно быть духовное осознание.
Старец Николай Гурьянов о монархии и покаянии

Преп. Варсонофий Оптинский об общении с еретиками
Не имейте духовного общения с неверующими и еретиками; если бы они были даже ваши близкие родные и тогда оставьте их. Вы можете за них только молиться.
Преп. Варсонофий Оптинский

Свт. Фотий о модернизме
В вопросах веры даже самое малое отклонение уже является смертным грехом. Знай же, что даже одно малое нарушение Предания позволяет небрежение ко всем догматам.
Свт. Фотий Константинопольский о модернизме

свт.Феофан о политике
Нужно воздвигнуть дух Православия в себе самих и объединиться в восстании против всякого образа мыслей, несогласного с ним. Только этим одним отразим мы врагов Христа, как отразили политическую коалицию врагов нашего Отечества.
Святитель Феофан Затворник

В кулуарах

Кто, как и зачем упраздняет в мире наличные деньги: Карта «Мир» и сенсационное интервью немецкого финансиста
Это очень важный момент, который говорит о постепенности полного упразднения наличных денег и введения всемирной торгово-финансовой системы безналичных электронных расчетов. Ниже – о главных тенденциях этого процесса в масштабах планеты и в нашей стране.

Осташево Романовых: Об имении близкого по духу к Царственным мученикам Великого Князя Константина Константиновича
Бывают такие места, которые словно переносят в иную, невероятно отчетливую и захватывающую духовную реальность. На нас повеяло старинным Петербургом и свежестью Балтийского моря, возникло ощущение незримого присутствия последних благочестивых Романовых…

Признак неблаговоления Божия к человеку: О пагубности современной безскорбной жизни
О духовном значении скорбей много писали отцы Церкви. То, что они говорили, так тяжело понять и принять нам, привыкшим стремиться к благополучию. В «Завещании духовным детям» преподобного Никона Оптинского есть такие слова: «Не следует завидовать живущим безскорбно, ибо конец их безскорбия плачевен...

Документы
читать дальше...

Корреспонденция
читать дальше...



Молитвенное последование с каноном о грехе убийства чад во утробе: Церкви позволено молиться о прекращении абортов на русской земле (ТЕКСТ полностью) 08.01.2017
Молитвенное последование с каноном о грехе убийства чад во утробе: Церкви позволено молиться о прекращении абортов на русской земле (ТЕКСТ полностью)
Священный Синод на заседании 27 декабря 2016 года (журнал № 128) утвердил «Молитвенное последование с каноном покаянным о грехе убийства чад во утробе (аборте)».

Теперь по всем храмам должна возноситься покаянная молитва о прекращении на русской земле этой кровавой беды! (см.: ссылки)

Скачивайте текст, несите настоятелям, просите отслужить молебен с покаянным каноном на 11 января, в день памяти 14 000 Вифлеемских младенцев, или другой удобный день.

Хотя «Молитвенное последование» утверждено для келейного употребления, но в Требнике есть чин «Общего молебна», который совершается «по насущной потребности». В данном случае, 11 января, аще изволит настоятель, необходимо включить в него покаянный канон и Евангелие от Матфея, зач.4 (все это чином общего молебна предусмотрено).



ПОСЛЕДОВАНИЕ МОЛЕБНОГО ПЕНИЯ
о прощении греха детоубийства
Составлено на основании утвержденного Священным Синодом 27.12.2016 г.
«Молитвенного последования с каноном покаянным о грехе убийства чад во утробе (аборте)»,
а также уставного чина молебного пения (см. Приложение),
с добавлением чтений Апостола и Евангелия из Службы
св. мученикам Вифлеемским младенцам (прп. Андрея Критского) и сугубой покаянной ектении


Иерей
: Благословен Бог наш:
Лик (чтец)
: Царю Небесный: Трисвятое по Отче наш:
Тропари, глас 6:
    Помилуй нас, Господи, помилуй нас,/ всякаго бо ответа недоумеюще,/ сию Ти молитву, яко Владыце,/ грешнии, приносим: помилуй нас.
    Слава: Господи, помилуй нас,/ на Тя бо уповахом,/ не прогневайся на ны зело,/ ниже помяни беззаконий наших,/ но призри и ныне, яко Благоутробен,/ и избави ны от враг наших,/ Ты бо еси Бог наш/ и мы, людие Твои,/ вси дела руку Твоею/ и имя Твое призываем.
    И ныне: Милосердия двери отверзи нам,/ Благословенная Богородице,/ надеющиися на Тя, да не погибнем,/ но да избавимся Тобою от бед,/ Ты бо еси спасение рода христианскаго.
Господи, помилуй, 12 раз. Слава, и ныне:
Приидите, поклонимся:
Псалом 50:
Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды.
Глас 4: Бог Господь, и явися нам, благословен Грядый во имя Господне:
Таже тропарь, глас 4:
    Иисусу рождшуся в Вифлееме Иудейстем,/ Иудейская держава упразднися./ Да играют младенцы, за Христа закалаеми,/ Иудея да рыдает:/ глас бо слышан бысть в Раме,/ Рахиль, плачущи, рыдает по чадех своих,/ младенцы бо избив, Ирод пребеззаконный/ Иудею насыщая неповинныя крове;/ и земля убо червленяшеся кровьми младенцев,/ от язык же Церковь таинственне очищается/ и в красоту одеяется./ Прииде Истина,/ Бог явися в сени седящим,/ от Девы родивыйся, во еже спасти нас.
    Слава, глас тойже: Не отрини до конца согрешшыя люди Твоя, Владыко, ниже отстави милости и щедроты Твоя от нас, но яко бездна сый щедрот, и милосердия пучина, приими мольбы наша, и избави нас от належащия беды и нужды, Един бо еси благоуветлив.
    И ныне: К Богородице прилежно ныне притецем,/ грешнии и смиреннии, и припадем,/ в покаянии зовуще из глубины души:/ Владычице, помози, на ны милосердовавши;/ потщися, погибаем от множества прегрешений;/ не отврати Твоя рабы тщи:/ Тя бо и едину надежду имамы.
Канон покаянный
о грехе чадоубийства, глас 6
Песнь 1
    Ирмо́с: Яко по суху пешешествовав Израиль,/ по бездне стопами,/ гонителя фараона/ видя потопляема,/ Богу победную песнь поим, вопияше.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Ныне приступих аз, грешный(ая) и обремененный(ая) грехом детоубийства, к Тебе, Владыце и Богу моему;/ не смею же взирати на небо, токмо молюся, глаголя:/ даждь ми, Господи, ум,/ да плачуся дел моих горько.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
О, горе мне грешному(ей)!/ Паче всех человек окаянен есмь,/ покаяния несть во мне;/ даждь ми, Господи, слезы,/ да плачуся дел моих горько.
    Слава: Безумне, окаянне человече,/ в нерадении о покаянии время губиши;/ помысли житие твое и обратися ко Господу Богу,/ и плачися о делех твоих горько.
    И ныне: Мати Божия Пречистая,/ воззри на мя, грешнаго(ую), и от сети диаволи избави мя,/ и на путь покаяния настави мя,/ да плачуся дел моих горько.
Песнь 3
    Ирмо́с: Несть свят,/ якоже Ты, Господи Боже мой,/ вознесый рог верных Твоих, Блаже,/ и утвердивый нас на камени/ исповедания Твоего.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Внегда поставлени будут престоли на судищи страшнем,/ тогда всех человек дела обличатся;/ горе тамо будет мне, грешному(ей), в муку отсылаемому(ей);/ и то ведущи, душе моя, покайся от злых дел твоих.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Праведницы возрадуются, а грешнии восплачутся,/ тогда никтоже возможет помощи нам,/ но дела наша осудят нас,/ темже прежде конца покайся от злых дел твоих.
    Слава: Увы мне великогрешному(ей),/ иже(яже) делы и мысльми осквернився(шися),/ ни капли слез имею от жестосердия;/ ныне возникни от земли, душе моя,/ и покайся от злых дел твоих.
    И ныне: Се, взывает, Госпоже, Сын Твой, и поучает нас на доброе,/ аз же, грешный(ая), добра всегда бегаю;/ но Ты, Милостивая, помилуй мя,/ да покаюся от злых моих дел.
Седален, глас 6:
Помышляю день страшный и плачуся деяний моих лукавых:/ како отвещаю Безсмертному Царю,/ или коим дерзновением воззрю на Судию, блудный(ая) аз?/ Благоутробный Отче, Сыне Единородный и Душе Святый, помилуй мя.
    Слава, и ныне, Богородичен:
Связан(а) многими ныне пленицами грехов/ и содержим(а) лютыми страстьми и бедами,/ к Тебе прибегаю, моему спасению, и вопию:/ помози ми, Дево, Мати Божия.
Песнь 4
   Ирмо́с: Христос моя сила,/ Бог и Господь,/ честная Церковь/ боголепно поет, взывающи,/ от смысла чиста, о Господе празднующи.
   Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Широк путь зде и угодный сласти творити,/ но горько будет в последний день,/ егда душа от тела разлучатися будет;/ блюдися от сих, человече, Царствия ради Божия.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Почто похоть и блуд безумне твориши,/ сластьми мира сего пленяешися,/ любовь родительску попираеши/ и свое беззащитное чадо убиваеши?/ Покайся убо, душе моя, Царствия ради Божия.
    Слава: О, безумный человече,/ доколе углебаеши, яко пчела, собирающи богатство твое?/ Вскоре бо погибнет, яко прах и пепел,/ но более взыщи Царствия Божия.
    И ныне: Богородице, помилуй мя, грешнаго(ую),/ и в добродетели укрепи,/ и соблюди мя, да наглая смерть не похитит мя, неготоваго(ую),/ и доведи мя, Дево, Царствия Божия.
Песнь 5
    Ирмо́с: Божиим светом Твоим, Блаже,/ утренюющих Ти души любовию озари, молюся,/ Тя ведети, Слове Божий,/ истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Воспомяни грехи твоя, окаянный человече,/ како себялюбие, сребролюбие, жестокосердие и похоть чадоубийцею соделаша тя./ Душе моя грешная, того ли восхотела еси?
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Трепещут ми уди, всеми бо сотворих вину:/ очима взираяй, ушима слышай,/ языком злая глаголяй,/ всего себе геенне предаяй;/ душе моя грешная, сего ли восхотела еси?
    Слава: Блудника и разбойника кающася приял еси, Спасе,/ аз же един(а) леностию греховною отягчихся/ и злым делом поработихся,/ душе моя грешная, сего ли восхотела еси?
    И ныне: Дивная и скорая Помощнице всем человеком, Мати Божия,/ помози мне, недостойному(ей),/ душа бо моя грешная того восхоте.
Песнь 6
    Ирмо́с: Житейское море,/ воздвизаемое зря напастей бурею,/ к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти:/ возведи от тли живот мой,/ Многомилостиве.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Житие на земли блудно пожих и душу во тьму предах,/ ныне убо молю Тя, Милостивый Владыко,/ свободи мя от работы человекоубийцы диавола/ и даждь ми разум творити волю Твою.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Кому уподобилася еси, душе моя?/ Каину окаянному первому убийце и Ироду беззаконному детоубийце./ Но Ты, Господи, исторгни мя от греха сего/ и даждь ми сердце творити заповеди Твоя.
    Слава: Воспряни, окаянный человече, к Богу, воспомянув своя согрешения,/ припадая ко Творцу, слезя и стеня,/ Той же, яко милосерд, даст ти ум знати волю Свою.
    И ныне: Богородице Дево,/ от видимаго и невидимаго зла сохрани мя, Пречистая,/ и приими молитвы моя, и донеси я Сыну Твоему,/ да даст ми ум творити волю Его.
Кондак, глас 6:
Душе моя, почто грехами богатееши,/ почто волю диаволю твориши,/ в чесом надежду полагаеши?/ Престани от сих и обратися к Богу с плачем, зовущи:/ милосерде Господи, помилуй мя, грешнаго(ую).
Икос:
Помысли, душе моя, горький час смерти/ и страшный суд Творца твоего и Бога,/ Ангели бо грознии поймут тя, душе,/ и в вечный огнь введут./ Убо прежде смерти покайся, вопиющи:/ Господи, помилуй мя, грешнаго(ую).
Священник: Паки и паки миром Господу помолимся:
Заступи, спаси, помилуй:
Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную:
Таже молитва: Господи Боже наш, покаянием оставление человеком даровавый и во образ познания грехов и исповедания пророка Давида покаяние к прощению показавый, Сам Владыко, во многая ны и великая впадшия согрешения, помилуй по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззакония наша: яко Тебе согрешихом, Господи, безвестная и тайная сердца человеческаго ведущему, и Единому имущему власть оставляти грехи. Сердце же чисто создав в нас, и Духом Владычним утвердив нас, и радость спасения Твоего сказав нам, не отрини нас от Лица Твоего: но благоволи яко Благ и Человеколюбец, даже до последнего нашего издыхания, приносити Тебе жертву правды, и возношение во святых Твоих жертвенницех.
Ты бо еси Царь мира и Спас душ наших: и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
По возгласе: Вонмем, Премудрость, вонмем.
Прокимен, глас 6: Хвалите, отроцы, Господа, хвалите имя Господне.
Стих: Вселяя неплодовь в дом, матерь, о чадех веселящуся.
Премудрость.
Апостол: Рим. зач. 93
Аллилуия, глас 5: Пролияша кровь их, яко воду.
Евангелие: Матф, зач. 4
По Евангелии стихира, глас 1: Пречистому Твоему Рождеству, Христе Боже, первая жертва бысть младенцы: Ирод бо яти Тя, неятаго, восхотев, не позна, мученический приводя Тебе лик. Темже Тя молим, вочеловечшагося, спасти души наша.
Слава и ныне, глас 6:
    Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся: Твои бо есмы раби, да не постыдимся.
Песнь 7
    Ирмо́с: Росодательну убо пещь/ содела Ангел/ преподобным отроком,/ халдеи же опаляющее/ веление Божие, мучителя увеща вопити:/ благословен еси, Боже отец наших.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Не надейся, душе моя, на тленное богатство и на неправедное собрание,/ вся бо сия не веси кому оставиши, но возопий:/ помилуй мя, Христе Боже, в чадоубийстве повиннаго(ую).
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Не уповай, душе моя, на телесное здравие и на скоромимоходящую красоту,/ видиши бо, яко сильнии и младии умирают, но возопий:/ помилуй мя, Христе Боже, чадоубийцу сквернаго(ую).
    Слава: Воспомяни, душе моя, вечное житие, Царство Небесное, уготованное святым,/ и тьму кромешную и гнев Божий злым, и возопий:/ помилуй мя, Христе Боже, тяжко согрешившаго(ую).
    И ныне: Припади, душе моя, к Божией Матери и помолися Той,/ есть бо скорая Помощница кающимся,/ умолит Сына Христа Бога/ и помилует мя, покаяние приносящаго(ую).
Песнь 8
   Ирмо́с: Из пламене преподобным росу источил еси/ и праведнаго жертву водою попалил еси,/ вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети./ Тя превозносим во вся веки.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Како не имам плакатися, егда помышляю о содеянном мною,/ вем бо зол моих множество, детоубийца сый(сущи)./ Что убо чаю, и на что надеюся?/ Токмо даждь ми, Господи, прежде конца покаяние.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
О, Господи, жизни Подателю!/ За многая Твоя блага воздах Тебе злом, окаянный(ая),/ отвергох пренебесный дар жизни/ и дарованная Тобою чада погубих,/ но во смирении молю:/ даждь мне, Господи, прежде конца покаяние.
    Слава: Верую, яко приидеши судити живых и мертвых,/ и вси во своем чину станут,/ старии и младии, владыки и князи, девы и священницы./ Где обрящуся аз?/ Сего ради вопию:/ даждь ми, Господи, прежде конца покаяние.
    И ныне: Пречистая Богородице,/ приими недостойную молитву мою/ и сохрани мя от наглыя смерти,/ и даруй ми прежде конца покаяние.
Песнь 9
    Ирмо́с: Бога/ человеком невозможно видети,/ на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати,/ Тобою же, Всечистая, явися человеком/ Слово Воплощенно, Егоже величающе,/ с Небесными вои Тя ублажаем.
   Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Ныне к вам прибегаю, Ангели, Архангели и вся небесныя силы, у Престола Божия стоящии,/ молитеся ко Творцу своему,/ да избавит душу мою от муки вечныя.
    Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Ныне плачуся к вам, святии патриарси, царие и пророцы,/ апостоли и святителие и вси избраннии Христовы,/ помозите ми на Суде,/ да спасет душу мою от силы вражия.
    Слава: Ныне к вам воздежу руце, святии мученицы,/ пустынницы, девственницы, праведницы и вси святии,/ молящиися ко Господу за весь мир,/ да помилует мя в час смерти моея.
    И ныне: Мати Божия, помози ми, на Тя сильне надеющемуся(ейся),/ умоли Сына Твоего, да очистит мя от тяжкаго греха детоубийства/ и покаяния моего ради дарует прощение,/ егда сядет судяй живых и мертвых, аминь.
Таже: Достойно есть: Трисвятое по Отче наш:
И тропарь, глас 1:
    Объятия Отча отверсти ми потщися,/ блудно мое иждих житие,/ на богатство неиждеваемое взираяй щедрот Твоих, Спасе,/ ныне обнищавшее мое да не презриши сердце./ Тебе бо, Господи, умилением зову:/ согреших на Небо и пред Тобою.
    Слава, и ныне, Богородичен: Упование христиан, Пресвятая Дево,/ Егоже родила еси Бога паче ума же и слова,/ непрестанно моли с горними силами,/ дати оставление грехов нам всем,/ и исправление жития, верою и любовию присно Тя чтущим.
Ектения сугубая: Помилуй нас, Боже:
Прилагает и сия:
+ Еще молимся Господу Богу нашему о еже призрети на стенание, слезы и вопль людей Своих и видев озлобление, нищету и смирение наше, милостиву быти и отвратити от нас весь гнев Свой, праведно движимый на ны, и помиловати нас.
+ Согрешихом и беззаконновахом, и сего ради праведный Твой гнев постиже нас, Господи Боже наш, и сень смертная обыде нас, и ко адовым вратом приближихомся; но к Тебе Богу нашему в болезни нашей умильно вопием: пощади, пощади люди Твоя, и не погуби до конца, смиренно молим Ти ся, услыши и помилуй.
+ Паче всех согрешихом Тебе и беззаконновахом, Владыко, и аще покаяния не стяжахом, предложение наше вместо покаяния приими, и на милость преложися, молим Ти ся, скоро услыши и помилуй.
+ Еще молимся о зачатых младенцах, да избавитися им от скверноубийства; рожденным, крещенным и спасенным быти, и о приведении народа нашего к покаянию за пролитие невинной крови их, Господи, услыши и помилуй.
+ Господи, да не яростию Твоею обличиши нас, ниже гневом Твоим накажеши нас, грешных и недостойных раб Твоих, пренебесный дар жизни отвергших, посланных от Тебе чад погубивших и душу свою во тьму ада предавших, но якоже разбойника на кресте помиловал еси, тако и наше покаяние приими, Всемилостивый Спасе, молим Ти ся, услыши и помилуй.
+ Якоже древле посещением гневным разорил еси кровавые приношения народа бездушному Ваалу, тако и ныне, Владыко Пресвятый, простри руку Твою на неключимых рабов Твоих, идолам гордыни и благополучия зачатых младенцев своих заколающих, вразуми их, просвети и силою Святаго Твоего Духа к покаянию приведи, молим Ти ся, Господи, скоро услыши и милостивно помилуй.
+ Еще молимся о неразумных братьях, сестрах и чадех наших, в блуде живущих, страстем служащих, и в безумии в жертву дьяволу зачатых младенцев своих приносящих, о еже просветити и вразумити их благодатию Духа Святаго, Господи, услыши и помилуй.
+ Якоже блудницу, у ног Твоих зельне плачущую от погибели восставил еси, тако и нас, грешных, волею или неволею в чадоубийство впавших прости, в сокрушении сердечном к Тебе припадаем, Господи, услыши и помилуй.
Иерей: Услыши ны, Боже:
По возгласе: Ко Господу, со умилением сердец, колена преклоньше, помолимся:
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Иерей же чтет молитву:
    Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, Источниче жизни и безсмертия, пришедый в мир грешныя спасти! Призри на нас, недостойных рабов Твоих, выю сердца и телесе пред величеством славы Твоея приклоняющих, согрешихом бо, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, но, на щедроты Твоя и милость Твою уповающе, со слезами молим: Благоутробне и Всемилостиве Господи, прости и помилуй нас, любовь Твою отвергших, закон Евангельский поправших, страстьми ум свой ослепивших, чад своих в безумии убивших, иных к сему смертному греху подвигших или преступному их намерению не возбранивших.
    Вемы, Господи, яко достойны есмы огня геенскаго и вечныя муки, но имамы и человеколюбия Твоего образы: разбойника, мытаря, блудницу, блуднаго сына, иже покаянием отверзение дверей Царствия Небеснаго и помилование улучивших. Темже ко множеству щедрот Твоих взываем: приими искреннее раскаяние наше и сердце, оскверненное безмерными грехами, человеколюбне очисти.
    Призри, Всесильне Господи, на люди Твоя, вразуми братий и сестер наших, творящих беззакония; возсияй истиною Твоею в сердцах заблудших и во тьме пребывающих, загради уста нечестивая и лукавая, детоубийство проповедующая; просвети разум матерей, чад своих во чреве своем умерщвляющих; удержи руку врача-детоубийцы всесильною десницею Твоею; пресеки творимое кровавое беззаконие.
    О, многомилостиве и долготерпеливе Господи! Молитвами Пречистыя Твоея Матере, Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, и всех святых, наипаче ходатайством святых мучеников младенцев, в Вифлееме от Ирода убиенных, даруй нам время на покаяние, яко да, по заповедем Твоим поживше, настоящих зол и будущих вечных мук свободимся и со благою надеждою и истинным уверением к тамошнему миру пойдем, прославляюще Безначальнаго Твоего Отца, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Премудрость: Пресвятая Богородице, спаси нас:
Отпуст.
Величание: Величаем, величаем вас, святии мученицы Вифлеемстии, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.



ПРИЛОЖЕНИЕ
Литургика: Таинства и обряды.
Гермоген Шиманский
Глава XI. Молебен
• § 1. О молитвословиях и молебном пении на разные случаи («на всяку потребу»)
    В таинствах Церковь сообщает своим членам благодатные дары для совершения спасения в их земной жизни. В жизни христиан могут быть различные потребности и нужды. Церковь и в этих случаях не оставляет христиан без своего особенного заступления, наставления и освящения. На всякую потребу она отвечает молитвою и благословением. Когда постигают нас житейские скорби и болезни, когда угрожают нам враги видимые и невидимые, когда тревожат нас соблазны мира или, наоборот, когда мы удостаиваемся особых милостей и благодеяний Божиих, – для всех таких случаев существует особый вид частного богослужения «на всяку потребу», на котором воссылаются Богу и Его угодникам или прошения о ниспослании потребной милости, или благодарение за дарованные блага. Формами такого богослужения служат особые молитвословия и молебные пения. Молебен – это богослужение, совершаемое по особой какой-либо нужде, общественной или частной. Молебны выделились из древних общественных молений, при которых возносились и с которыми соединялись частные моления верующих о своих собственных нуждах. После прекращения гонений на христиан и с умножением числа верующих общие моления по частным потребностям христиан мало-помалу выделились из общественных молитвословий и составили особые чины молебнов и молитв на разную потребу. Те и другие в настоящее время изложены в Требнике, в Книге молебных пений и особых книжках. В книге «Последование молебных пений» содержатся молебные пения или просто молебны, по своему составу представляющие из себя сокращенное утреннее богослужение, приспособленное к нуждам лиц, для которых оно совершается. Молебны на разные случаи помещены также и в Большом Требнике. Молебны совершаются в храмах или в частных домах. По способу совершения молебные пения различаются двух видов: одни с пением канона и чтением Евангелия (иногда и с акафистом), другие – без канона, а некоторые и без чтения Евангелия. С каноном совершаются следующие молебные пения: во время бездождия, во время безведрия, по случаю наводнения, «во время губительнаго поветрия и смертоносныя заразы». Без канона совершаются: молебное пение на новый год, при начатии учения отроков, о недужных, о получении всякого прошения, чин благословения в путешествие, хотящим по водам плыти и др. Без канона и без Евангелия совершается молебен святому великомученику Феодору Тирону в пятницу 1-й седмицы Великого поста и др.
    Молебное пение начинается возгласом или вечерни, или утрени («Слава Святей...»), или литургии. После возгласа поется «Царю Небесный», а от Пасхи до Вознесения – «Христос воскресе» (трижды), читается Трисвятое по Отче наш и затем псалом, избранный соответственно цели моления. Далее произносится великая ектения с приложением соответствующих прошений. Затем поются «Бог Господь» и тропари. Читается 50-й псалом и поется канон. Припевы к тропарям канона обычно указываются на ряду. После 3-й песни бывает сугубая ектения: «Помилуй нас, Боже». После 6-й песни произносится малая ектения и читается Евангелие, предваряемое прокимном и соответствующими молитвословиями; в некоторых молебнах пред Евангелием читается и Апостол. Иногда после 6-й песни перед чтением Евангелия читается акафист. Канон оканчивается пением «Достойно есть» или, в праздник, – ирмосом 9-й песни канона праздника. После чтения Трисвятого по Отче наш – поется тропарь и произносится сугубая ектения и особая молитва, приспособленная к предмету моления или благодарения (молитва иногда читается с коленопреклонением). После молитвы бывает отпуст, который священник произносит с крестом в руках.
• § 2. Чин общего молебна Спасителю, Божией Матери и святому
Схема общего молебна Спасителю, Божией Матери и святым такая же, как и молебных пений с каноном, помещаемых в «Книге молебных пений». Но вместо канона поются запевы, заменяющие собой ирмосы и тропари канона.
   Священник (возглас): Благословен Бог наш... Хор: Аминь. Царю Небесный... Чтец: Трисвятое по Отче наш. Господи помилуй (12 раз). Приидите, поклонимся (трижды) и 142-й псалом. Слава и ныне. Аллилуиа (трижды). Диакон: Бог Господь... И поются тропари (смотря по молебну) и Богородичен 1-й – по гласу последнего тропаря. Чтец: 50-й псалом. После чего священнослужители поют группу запевов (повторяемых хором): «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе» или «Пресвятая Богородице, спаси нас» или «Святый... моли Бога о нас» (смотря по молебну). Затем: «Слава». – Хор: «И ныне». Каждая такая группа запевов соответствует одной песни канона, и поют их по числу песней в каноне (ирмосы не поются). По 3-й и по 6-й песни поется катавасия: «Избави от бед» (если молебен Спасителю) или «Спаси от бед» (если Богородице), или: «Моли Бога о нас» (если святому). Затем: «Призри благосердием, Всепетая Богородице». После 3-й песни – сокращенная сугубая ектения. По 6-й песни – малая ектения, прокимен и Евангелие. По 9-й песни вместо катавасии – Достойно есть, а в двунадесятый праздник – задостойник. Чтец: Трисвятое по Отче наш. Хор: Тропарь или кондак. Затем произносится сугубая ектения – «Помилуй нас, Боже...». После ектении произносится возглас: «Услыши ны, Боже» и читается молитва Спасителю или Божией Матери, или святому, смотря по молебну. Затем: «Премудрость. Пресвятая Богородице, спаси нас», и проч. И бывает отпуст, на котором поминаются святые, которым пелся молебен.
• § 5. Прошения на ектениях на общем молебне
На сугубой ектении (прошения общие): Еще молимся Тебе, Господу Богу нашему, еже услышатися гласу моления нашего и молитве, и помиловати рабов Твоих (имена) благодатию и щедротами Твоими, и исполнити вся прошения их, и простити им вся согрешения вольная и невольная; благоприятным же быти мольбам и милостыням их пред Престолом Владычествия Твоего, и покрыти их от враг видимых и невидимых, от всякия напасти, беды и скорби, и недугов избавити, подати здравие с долгоденствием; рцем вси: Господи, скоро услыши и милостивно помилуй. Призри, Владыко Человеколюбче, милостивным Твоим оком на рабы Твоя (имена) и услыши моления наша с верою приносимая, яко Сам рекл еси: «Вся елика молящеся просите, веруйте, яко приимете, и будет вам», и паки: «Просите, и дастся вам». Сего ради и мы, аще и недостойнии, уповающе на милость Твою, просим: подаждь благость Твою рабом Твоим (имена), и исполни благая желания их, мирно же и тихо в здравии и долгоденствии их соблюди, рцем вси: Господи, скоро услыши и милостивно помилуй.
   По потребе прилагают и из сих прошений:
- Ангела Твоего, Всемилостиве Господи, хранителя душ и телес рабов Твоих сих, сохраняюща и от всех видимых и невидимых врагов покрывающа, – посли, силою же Твоею Божественною от всякия скорби, беды, нужды, недуга и смертоносныя раны избавляюща, молим Ти ся, Всемогий Владыко, услыши и милостивно помилуй.
- О еже утолити в нас вся вражды и нестроения, подати же мир и нелицемерную любовь, благочинное же строение и добродетельное житие, молим Ти ся, Всеблагий Господи, услыши и помилуй.
- О еже не помянута безчисленная беззакония и лукавая наша деяния в минувшая лета жизни нашея, и не воздати нам по делом нашим, но в милости и щедротах помянути нас, молим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй.
- О еже помянути Церковь Святую Свою, и укрепити, утвердити же, разширити и умирити ю, и невредиму адовы враты и всеми наветы видимых и невидимых врагов непреобориму во веки соблюсти, молим Ти ся, Вседержавный Владыко, услыши и помилуй.
- О еже избавити Церковь Святую Свою и всех нас от всякия скорби, беды, гнева и нужды, и от всех врагов видимых и невидимых, здравием же и долгоденствием и миром, и Ангелов Своих ополчением верных Своих всегда оградити, Господу помолимся.
- О еже и ныне послушати глас моления нас, недостойных рабов Своих, и добрая намерения и желания верных Своих во благое всегда исполнити, и всегда, яко Щедр, благодеяти нам в Церкви Своей Святей, и всякому верному Своему рабу прошения даровати, Господу помолимся.
   На мирной ектении прошения покаянные:
- О еже отвратити от нас весь гнев Свой, праведно на ны грех ради наших движимый, и милостивну и благоуветливу быти нам недостойным, Господу помолимся.
- О еже благоприятным быти молениям нашим, и простити нам и всем людем Своим вся прегрешения вольная и невольная, в мимошедшия дни и лета зле нами содеянная, Господу помолимся.
- О еже отгнати от нас вся душетленная страсти и растленныя обычаи; страх же Свой Божественный всадити в сердца наша, ко исполнению всех заповедей Его, Господу помолимся.
- О еже обновити дух правый во утробах наших и укрепити нас в православней вере, и спешных к деланию добрых дел и исполнению всех заповедей Его сотворити, Господу помолимся.
- О еже не помянути беззаконий и соблазнов нас, грешных и недостойных рабов Своих, но милостивно очистити грехи наша, и отвратити гнев Свой, праведно движимый на ны, Господу помолимся.
- О еже не внити в суд с рабы Своими, и не назрити беззакония наша, но очистити я (их), и милостиву быти, и пощадити люди согрешшия, Господу помолимся.
- О еже помянути щедроты и милости Своя, яко от века суть, грехов же юности и неведения нашего не помянути, и помиловати нас, Господу помолимся.
- О еже милостивно продолжити рабом Своим покаяния время, и не безгодно яко неплодную смоковницу посещи, но благосердием окопати, и милосердия росою напоити, плодов покаяния и обращения нашего человеколюбне еще ожидая, Господу помолимся.
- О еже искоренити вся зависти, рвения, гневы и братоненавидения и вся прочая страсти в нас обретающияся, из нихже истекают вся раздоры и нестроения, Господу помолимся.
- О еже услышати молитву нашу и моление наше внушити, и слез наших не премолчати, но ослабити нам и милостивно помиловати, Господу помолимся.
   На Бог Господь тропари покаянные, глас 2: Призри милостивно, Боже, на люди согрешшия, и не презри в покаянии к Тебе припадающих, но яко Благ помилуй, и вскоре праведнаго Твоего избави прещения, молитвами Богородицы, едине Человеколюбче. Слава, глас тойже: Не отрини до конца согрешшыя люди Твоя, Владыко, ниже отстави милости и щедроты Твоя от нас, но яко бездна сый щедрот, и милосердия пучина, приими мольбы наша, и избави нас от належащия беды и нужды, Един бо еси благоуветлив. И ныне, Богородичен: Скорая миру помощнице, Дево Богородице, Твоего предстательства и крепкаго заступления усердно просим, умилосердися на скорбящия люди и умоли Милостиваго Сына Твоего и Бога, от належащия нас избавити беды и праведнаго Своего прещения, едина в женах Благословенная.
   На сугубой ектении – прошения покаянные:
- Еще молимся Господу Богу нашему о еже призрети на стенание, слезы и вопль людей Своих и видев озлобление, нищету и смирение наше, милостиву быти и отвратити от нас весь гнев Свой, праведно движимый на ны, и помиловати нас.
- Согрешихом и беззаконновахом, и сего ради праведный Твой гнев постиже нас, Господи Боже наш, и сень смертная обыде нас, и ко адовым вратом приближихомся; но к Тебе Богу нашему в болезни нашей умильно вопием: пощади, пощади люди Твоя, и не погуби до конца, смиренно молим Ти ся, услыши и помилуй.
- Паче всех согрешихом Тебе и беззаконновахом, Владыко, и аще покаяния не стяжахом, предложение наше вместо покаяния приими, и на милость преложися, молим Ти ся, скоро услыши и помилуй.


По материалам: АНО «За жизнь»
http://www.prolife-fest.ru/users/kolomna-zhizn-moleben/

<-назад в раздел

Видео



Документы

Почему я почитаю Иоанна Грозного и Григория Распутина: Письмо о. Александра Захарова Патриарху

Это письмо на имя Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла известный петербургский священник-монархист протоиерей Александр Захаров зачитал по просьбе организаторов на вечере памяти Григория Ефимовича Распутина-Нового 29 декабря 2017 года...


УЭК возвращается... с новыми функциями: Тайные замыслы Центробанка РФ становятся явными и прозрачными

На сайте Комитета по финансовому рынку появился комментарий первого заместителя председателя Комитета под названием: «Игорь Дивинский: в будущем карта “Мир” может стать социальной картой россиянина». В конце сообщения уточняется, что это может произойти уже «в недалеком будущем»...


«Российское образование превратилось в безумную контору»: Открытое письмо минобрнауки

Профессор Саратовского государственного университета доктор философских наук Вера Афанасьева обратилась с открытым письмом к министру образования РФ Ольге Васильевой, в котором призвала «радикально изменить "Федеральную программу развития российского образования на 2016-2020


Сверхчеловек или игрушка демонов? Новые технологии как способ духовного и физического порабощения людей

Конец марта и начало апреля 2017 года выдались обильными на новые сообщения из области прорывных информационных технологий, связанных с превращением человека в киборга. Вот только некоторые заголовки: «Палец заменит смартфон», «В каждую голову по чипу»...


Чтобы Россия не стала страной победившего Содома: Обращение общественных организаций о сохранении традиционных ценностей

«Национальная стратегия действий в интересах женщин на 2017-2022 гг.» – инструмент для взлома национальной идентичности, механизм принудительной деформации ценностей и введения нового, чужеродного смыслового кода. Это – сигнал страшной опасности для нации, требующий мобилизации всех здоровых сил.


Дореволюционный опыт как альтернатива разрушению образования: В рамках Николаевских чтений разработан проект «Царская школа»

Последние годы нас настойчиво загоняют в искусственно созданную дилемму: или западное образование с его болонской системой и ювенальными технологиями, или так называемое «советское образование», опирающееся на лживый и кровавый фундамент. Но у русских был свой исторический путь...


Нас открыто тянут в общество без государств, наций и Веры: Патриот России В.Н. Осипов пытается достучаться до людей

Нас открыто тянут в НОВУЮ социально-экономическую формацию, в иную цивилизацию, в информационно-сотовое общество без государств, наций и Веры. Неужели не понятно, что информационно-сотовое общество – это общество БЕЗ Христа? И как из рога изобилия, посыпались международные ОБЯЗАТЕЛЬСТВА...


<<       >>
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Фотогалерея
Полезно почитать

Удержаться на церковном крыле: Беседа со священником, имевшим опыт непоминовения Патриарха

В наши дни Церковь Христова во всем мире переживает серьезные искушения. Активное распространение неправославных учений и нарушение древних уставов и устоев со стороны отдельных архиереев и священнослужителей смущают верующих. В ряде Поместных Церквей образовалось т. н. «движение непоминающих»...


«Помните, Чье имя носите»: Воспитание верности в Царской школе новой Царской России

Есть вопросы, в которых нет нескольких точек зрения, по крайней мере для человека, называющего себя православным и монархистом. Если ты монархист, если ты веришь Царю – то ты должен быть рядом с ним, сохранять ему верность всегда, без раздумий, без каких-то там поисков. Вот слово «вера» – это же и «доверие»,...


«Православный социализм» в эпоху всеобщего «синтеза»: О новых революционных лозунгах и бесах

Выступление известного экономиста, профессора МГИМО и председателя Русского экономического общества им. С.Ф. Шарапова В.Ю. Катасонова на утопическом мероприятии «православных социалистов». «Мы живем в интересное время. Людей обуяла страсть синтезировать все и вся...



Rambler's Top100